Friday, January 28, 2011

Farewell Model- Part 1

Yesterday was Halim's last day in FPSO... Huuuuu ;'( As usual, we had makan-makan, and who else the 'caterer'? Of course Kay and the menu was Mee and Meehoon curry..Yey, I ate two rounds for the curry was soooo fantastico....! Thanks, Kay.. So, Halim's leaving.. then who's the model here? Hehe.. Halim himself is the model... Part Time Model.. :) So upacara farewell dijalankan dengan penuh adat istiadat seroang model....Bergambar sakannn! Kudo to Wina for making excellent slideshow for Halim. Nanti awak upload in your blog pwish.. Thanks, Dek. :) So, lo & behold....hilangnya seorang model... di FPSO.. wakkakakakakak..So..among his famous iklan in tv that I never notice him was Laila Majnun Sunsilk commercial...



So.. meet the model...


Halim a.k.a Har Shah ;P


With Abang Yus...


OOps..baru je sampai dari Pakistan.. Izwan... Muke jetlag je.. hehe...


AJK Makanan - Chef Two Kay :) Superb curry babe!


Yang Berusaha Wina - AJK Slidshow


Red Velvet Cupcake with Cream cheese, tolonglah... sedap gilossssss......*drooling*


Sidang akhbar & peminat tunggu giliran bergambar..lepas ni nak bergambar kena charge.... kekekekeke...


Ahah, caught you! :)


Geng-geng IT tak sabar dah...


With Memei & Fizul


En. Gaffor a.ka. Mr. President :)


Dah nama model, nak makan pun sempat posing with Safwan.....


Kak Nani, Izwan & Memei...


Pose paling mahal dari Kak Liza! :)


Seperti di Kota London suasananye.. :p Lily & Kak Yatie :)


With En. Gaffor :)


Myself with Wina...


Oh yes.. This is the superb meehoon curry.. YUMMEH..


and the desserts of course.. Ya allah berkilatnye muke aku...


With Kak Nani...


Posing terbaik for that hour goes to Mudd & Lily.. Oloh oloh..tomey kan.. wakakakka...


And we're going to miss you Halim...

to be continued....... :)

Nana & Baby - Taukeh Kain :)

Nana & Baby came to my office last Tuesday to 'deliver' cotton cloth.. So sweet of them to drop by at my office...


Meet Nana & Baby :)


Auntie!! Penat ye.. Mana aje la derang kidnap auntie sampai KL!! :)


Antara koleksi kain2 cottonnya.. :) Kasi korang intai sikit je..hehe..


Tauke busy betul....


We've just met... But I feel like I've known you guys for years :)

So, should anyone interested, please deal directly with Nana. her email is aslinazreen@gmail.com. Huhu.. Free promo :P I've uploaded some of the kain.. Menarik..Sila cuci-cuci mata anda...





'Meow' Trip - The Food & Farewell

Finally, last but not least..............The last post for my Kuching trip.. Bercintanye nak keluarkan post ni.. Berabad lamanya! Dah masuk 2011 kottt!! Aiyoo.. Anyways, What I've eaten in Kuching? My favorite was Mee Kolok!! :) Simple yet nice to eat..Huhuhu.. The seafood was superb and cheap.. Ayam penyet dia sedap.. Let you guys enjoy the photos ya... :)



Waiting for our breakfast.. Of course la sempat posing2... :)


Kopi O Kaw, lembu ada dalam :P Kak Umi punye la sape lagi.....


My favorite.. Mee Kolok...


Makan Mee Kolok giler tak ingat kiri kanan...






This is the Ayam penyet that am talking about.. Seriously...SEDAPP...



Pose sebelum makan - Acu, Mudd & Ina..


This is the Seefood Restaurant! The name as simple as ABC, but the food makes you speechless..


Kak El with her coconut drink... Refreshing..


Fresh kayu midin, I'm loving it!! Macam paku pakis tapi lagi sedapp!


All veges are freshh! See for yourself..







Check out their seafood!





Sotong celup tepung.. Serious..semua terkam mcm piranha.. hahahaaha...


This is telur dadar tau! Unik kannn... :)


Ikan Sebelah tinggal tulang jeee!!!


Licin kan.. Kata nak dapat suami soleh.. :P


Tapi sikit punye kusyuk makan..tak perasan my fork fell into my handbang! Shishh...


Murah... RM 169 - Butter prawn, 10 sotong celup tepung, udang 660 gm, tomyam seafood, ikan sebelah bakar, kayu midin, kerang masak kicap.. 8 orang makan... Murahkann.. :)


Hehehe, saje letak gamba sebelum makan, sebab.. selepas makan.. It was like.. 'aftermath'.... hahahahaha.. Alhamdulillah.. The meal really made my night!


Bye-bye Kuching - 10.10.10 :)


It's time to go home....


Am going to miss Kuching... :)

Tuesday, January 25, 2011

Out of 28.96 million..



Why the 'hewl' you called me this afternoon??Of all 28.96million Malaysian population, why the heck..YOU??I just couldn't register in my brain, heart and soul.....In my cerebellum, cerebrum or medulla oblongata...Whether at the back, middle or center of my head...That you... press you handphone number and dialed 012-*******??WHY...*sigh* The worst part was, I couldn't understand myself to answer the call..Okay, blame the 'wattahell' 'withheld' number... Couldn't describe my feelings at that moment... HAPPY? not quite.. BLUR? maybe... STUPID? Big time! I've been talking to him like.... 20 minutes.. Whattawhat, man.. *sigh* You're already out of sight, out of mind and I've deleted all of your 'folders'! I've gotten over you already.. In fact, I did told you just now, I've 'archived' everything. "Saya banyak kali try call awak sebelum ni, tapi awak tak jawab.." Owh, Thank God for that! "Dah setahun dah kan,wak.." and I replied, "Wah, keep track ke?" "Lebih kurang la.." KEJAP...... aku lupe ke engkau yang lupe? You were the liar! Do you want me to recap what have happened last year, you imbecile!! "Ada rezeki nanti kita berjumpalah, ye.." Whoa.. senang nye kau ye.. Look, I was never your choice, remember? And why the hewl am suddenly your choice now?? Evil thoughts creeping.. You had a fight with your wife? She's currently outstation? Or she's now pregnant??? And I've been talking to him so cool and polite... *sigh* Ko ni memang macam tu la, Mudd! Ye dulu memang aku tergila-gila kat ko, patah hati bagai... BUT..Not now.. Not today.. Not at this second! You're married and am not a home-wrecker! Bold it in your thick head! You are my 2010 past and nightmare.. So all nightmares in 2010.. stays in 2010..

You're history, moron!

And I've picked a song for you.....




p/s: Ko ibarat air longkang yang sekadar mencuba nasib memasuki air tangki kawasan perumahan....First time bukak paip, ko berjaya mengotorkan tangan, tapi second time bukak, sorry la, aku dah panggil plumber and fixed the leakage..Dan ko kekal.. sebagai air longkang yang hanya layak...duduk dalam LONGKANG!

All Time Favorite Song




KepadaMu Kekasih
Aku berserah
Kerana ku tahu Kau lebih mengerti
Apa yang terlukis di cermin wajahku ini
Apa yang tersirat di hati
Bersama amali

KepadaMu Kekasih
Aku bertanya
Apakah Kau akan menerimaku kembali
Atau harus menghitung lagi
Segala jasa dan bakti
Atau harus mencampakku ke sisi
Tanpa harga diri

Hanya padaMu Kekasih
Aku tinggalkan
Jawapan yang belum ku temukan
Yang bakal aku nantikan
Bila malam menjemputku lena beradu

KepadaMu Kekasih
Aku serahkan
Jiwa dan raga
Jua segalanya
Apakah Kau akan menerima penyerahan ini
Apakah Kau akan menerimaku
Dalam keadaan begini