Thursday, September 6, 2012

Perjanjian Pangkor - Part 1

Ya Allah, bersawangnyaaaaaa entry ni.... Haih, update jelah kan. My blog is like my diary. I have to update..Kikiki.. Says who?? Anywayss....end of June, JUNEE???? we got the opportunity to go to Pangkor. It was a short but packed with activities trip. Alah, takde pack mana pun lah.. :) Sebabkan kesuntukan masa, selamat menjamu selera dengan hasil-hasil tangkapan gambar, courtesy from Akram, Wina & Yee :) Ni baru entry part 1 ni, risaunye la part 2 ni bila boleh keluar... Alah, gambateneh. Layan la part 1 dulu ye...

After dawn pose

Time ni perut pun dah keroncong, laku nasi gorengku.. :) Alhamdulillah
Okay time to go to the jetty!!
My crime partner, manage to persuade her to join us!!
Eh, tertinggal Wina, eh dia bukan crime partner.. She's the mastermind of this trip :)
Me and my favorite puzzle.... Lalalalaa...
Oloh olohhh.....
Alhamdulillah dah sampai Pangkor!!! Erm, tak pulak rasa mabuk naik feri tadi..kikiki...

Tu diaa..longgokan bag kami...
Our pick up van is here :)

Peace ya'll. Excitednye dia... :)
Yup..Our resort.......
Unloading session
Lepak kejap pastu snorkeling time!!! Short briefing dari Abg Sham :)
Yayyyy, tak sabar.. Tapi aku musykil dengan Sobri, dia tu happy ke nervous =_="


The entourage...
Kemal bersedia! Err, Sobri masih lagi memberi air muka penuh tanda tanya.....hermmm
Me ready toooo....
Wewwwww, we all ready tooo!
Weehuuu, sesi cecah-cecah kaki.....Tapi hok hujung tu tak sabar-sabar terus snorkeling =_=" Briefing session pun blum lagi tu..
 


Yeahh, the only skill that I know...Provided got that jacket..kikiki...
Briefing session by our very own Abg Sham
Pastu yang aku tu tak sabar-sabar le sangat tuu...
 

Ada jungle trekking sikit to get to the other side of Pulau Giam
Snorkeling pose.....
Tak ingat berapa lama berendam, awal-awal ni pegi tepi-tepi batu tapi belah depan tu dah dalam....Janji jangan panic je..
End of 1st round, sungguh aku tak boleh blah tengok muka diri sendiri kat sini..kikikikii penattt weiii....

Makan duluuuu... Then sambung 2nd round....


Jari luka kena batu karang belah pantai depan.. Sikit tapi sakittt sebab torehannya dalam...

Bestnyeee, sesi berhammock ni.. Tapi tak sempat bersantai sebab busy.....hahaha..


Weehuu... 3rd round... Biarlah bersnorkeling kat air yang tenang ni.. :)
Errrr, sesi tarik uban...... =_="

 
 Haa, lepas 3rd round, penat sampai termenung....

Konon-konon tidur.....

 Okay, jom pulanggggg.....


Selesai sudah...sempat pose dengan 'beach boy' wakakakaka...


 Pekena Lempeng pisang panas & pulut panggang, perghhhh terbaikkkkk..

 This is how the lempeng pisang looks like.... Sedappp....

 
 Hang out dulu sebelum balik & ready for BBQ

 Ditemani burung.... 'unggeng'... huhuhu...


p/s: End of Part 1, bersambung in Part 2 sesi BBQ, dan dan dan.. see..tak pack pun kan.. kikiki...phewh~

Monday, July 30, 2012

Patin Lagi.....

My first day of Ramadhan was in Temerloh. So, Temerloh means there will be Ikan Patin. Weeee.......As usual, Uwan assigned me to prepare our ultimate and main dish. Haaa...*Cahaya* Rendang Ikan Patin.. Erkk~ I cannot imagine if Patin 'direndangkan' =_=" Of course la gulai tempoyak ikan patin... But, that time around, I was unable to snap many photos, as my Uwan would feel annoyed and said, "Sudah-sudah la tu, Haaaaaaa....!" TETTT. Okey, Uwan. =_=" But I managed to snap these photos secretly...Photo buat dadih, pun tak sempat tangkap..... :( Uwan no longer can tolerate my.... 'paparazziness.' 

 Ingredients. See, no secrets...

 Ting! Dah siap... But I forgot to put in 'Asam Keping' Tett.. Uwan, The Sifu bising.. Oops...

Dua 'seprah' okay! Dalam 20+ orang! Alhamdulillah!

P/S: Takziah kepada Mak Ndak on the passing of her beloved mother. Buka puasa hari tu was the last time we berbuka with her together. May her soul rest in everlasting peace. Amin. Al-fatihah.

Sunday, July 29, 2012

Kembarku???


I've shared this photo to my FB early of this month :) Tak sangka dapat sambutan hangat. Hahaha...  Some of them got confused and some really thought I have twins! =_=" But my close friends, they won't be fooled by me. Huuhuu... Anyways, this is my 'sayang,' my youngest brother. Take note that he is 6 years younger than me :) Well, yeah, we do look alike, a bit.. :) If we're walking side-by-side, hugging, holding hands, arm-to-arm, it's normal for me and Aiman. We're so attached... like twins... Hahahaha.... Reason being, I was the one who looked after him while he was little. Though we have maid, but I will make sure am the one who put him to sleep, I would be around him most of the time. The funny part that I would still remember until now, when Aiman was a baby, while he was sleeping, I would whisper to Aiman's ear, "Aiman tak boleh jadi tentera, Aiman tak boleh jadi tentera.." =_=" Errrr, not sure the actual reason but maybe I don't want him to be separated from me? Ehehe..

So, yesterday during our family Iftar. Me and Aiman jadi 'cam-whore.' Of course I was the one who forced him to take photo with me la... :) Dubidubidu...... We've made some experiments.... :)

 Aiman wears specs....

Okay, my turn....Hmm.....
 
 Okay, what about both without specs?
 
Lastly, both wearing specs...By the way, am wearing my mom's, and her glass power.. erk.. x_x

Okey la..Bole laa, sama la sikit...But he said I have high cheek bones..He doesn't.... hahahaha... Aiman tak kisah...!

p/s: Aiman was so blur and was being silly yesterday as he just taken his Wudu' and I touched his hand and he whined, "Alaaaaa, batal la air semayang, Aiman!!"  =_=" I 'debik' him and said, " Aku ni kakak ko kot, apehal nak batalnye!!" My mom's remarks, "Kesian, tak abis stadi hukum je gayanya tu" Desyumm....

Friday, July 27, 2012

Ehmmmm..... :)


P/S: shhhh....biarlah rahsia... :)

Wednesday, July 25, 2012

Kereta Legend Lily

Bila tiba je Ramadhan ni memang la teringat satu cerita kelakar ni. Masa tu still bekerja di Mesiniaga dan kami semua dok pakat nak pegi bazaar Ramadhan beli makanan dan berbuka kat ofis.  Kebetulan pulak the next day tu was my second time driving test, on the road. Knowing Lily ade kereta manual dan dia seorang pemandu manual yang tegar, so ingatkan nak practice la bawak kereta manual tu. Lagipun pikir dalam hati, yakin boleh, Lily duduk sebelah, sure boleh. Bazaar Ramadhan tu kira boleh sampai dalam 10 minit je lah. Masa masuk tu pergh confident tak hengat. Nak start kereta, wah berjalan lancar, permulaan yang baik, memang berbunga-bunga la harapan memandu tanpa masalah. 

Sampai traffic light in between Carrefour and Subang Parade, semua bunga-bunga jadi layu. Enjin mati sbb tak reti handle clutch! Macam banyak benda nak kena uruskan kat belah bawah tu!! Enjin mati bukan sekali ye.. Tapi tiga kali!!! Peluh gelabah dah memercik. Alunan hon kereta-kereta belakang yang kurang bersabar dan tak berapa memahami ape kejadian sebenar yang berlaku di dalam kereta manual Lily tu menambahkan lagi percikan peluh. "Lily!!! Tukar driverrrr!!!" Memang sangat tak percaya, Lily boleh cool and tak nak tukar driver!!!! Dia sempat lagi bagi instruction ape nak kena buat. *TIDAKK* "Bertenang,wak.. Bertenang..." Warghhhh...Okay, bertenang, bertenang...BERTENANG... Other collegues memang tak membantu, "Waaa, orang semua pandangggg...." "Alaaaa, tak buka la kita hari ni...." Fine. Dah berjaya kumpul semangat dan konfiden, Alhamdulillah kereta berada dalam keadaan normal. 

Baru la rase berani nak angkat muka. Sekali toleh sebelah, alamak, macam kenal je. Fai & Shaun!!!!! Apehal korang boleh ade kat sini!!!! Shaun baru berlagak pagi tadi datang my workstation to update that he has already got his license. You know what he did..... Dia keluarkan driving lesen dia and letak kat tingkap kereta yang dia naik....! Diiringi hilai tawa yang mute. Grrrr..... Lampu pulak kebetulan hijau, pantas dan tuntas tinggalkan jebon-jebon tu terus menuju ke destinasi yang sebenar - Bazaar Ramadhan! Kalau ikut hati nak pusing patah balik ofis, tapi kata-kata semangat dari Lily menjadi pemangkin semangat! Tiba-tiba ade satu kereta potong maut kereta kitaorang, I was soo angry!! Masa tu lupa bawak kereta manual, so pegi kejar kereta tu, manage to overtake & gave him the 'look.' Terus my other collegue, "Weiii, sempat lagi ke nak cari gaduh dalam kadaan macam ni!!!" Owh, baru sedar diri, Mudd! This is not your 'CLK'! Lepas je selekoh masjid SS15 tu keadaan menjadi tenang, sempat toleh kat colleague yang duduk kat belakang, dia dah pucat siap tangan kat pemegang kat pintu tak nak lepas. =_=" Sorry....

Dari kejauhan dah nampak gazebo Bazaar Ramadhan. YESSSSS... nak sampai dah!!!! Tapi ada satu lagi laluan berhalang! Traffic Light!!!!!! Waaaaa.. Umi........ And....I saw the light was green...Masa tu...my face was like this.....

Sempat..Sempatttttt.. Sempattttt....kejarrr lampu hijauuuu...... I think I did heard Lily screamed "Awak, slowwwwwwww....." So dalam kegelabahan, kucar-kacir, rase sempat, Lily suruh slow, my colleague nak balik, lampu dah kuning, ade kereta slow kat depan... Banyaknye nak pikir!!!!!!!!! Sudahnya kereta legend tu jerk...... dan...........dan.............enjin mati.... untuk kali ke empat....  >_< So..here we go again... Lily dengan penuh kesabaran dan masihhhhh refuseeee untuk tukar driver.... "Dah dekatttt sangat,wak.."

Dengan susah payahnya, perjalanan sepatutnya 10 minit, jadi dekat setengah jam!!!!! Tapi, Alhamdulillah kitaorang tiba dengan selamat.....Tapi semua macam trauma... Mau tak trauma... Hala balik of course Lily drive! Sepanjang berbuka tu memang la masing-masing berkongsi aksi & perasaan cemas dek kejadian tadik. =_=" Tebalkan jelah telinga....Apepun, the next day, berkat bulan Ramadhan & berkat 'didikan' Lily serta 'Latihan Amali', LULUSSSSS.. My marks was 16, Ngam-ngam. Rasenya pegawai JPJ tu pun bagi chance la kot... Huhuhuhuuuuuu~

Kereta legend tu sampai sekarang ada..... Tak dapat nak amik gamba, Lily kata Abang dia pakai kereta tu sekarang... Kalau kereta tu 'Herbie' sure it can laugh on top of it's lung every time it sees me. Tulah, penangan kereta legend & I really salute lady driver yang boleh drive manual car..........Sebab, no-no for me anymore.......