Monday, July 30, 2012

Patin Lagi.....

My first day of Ramadhan was in Temerloh. So, Temerloh means there will be Ikan Patin. Weeee.......As usual, Uwan assigned me to prepare our ultimate and main dish. Haaa...*Cahaya* Rendang Ikan Patin.. Erkk~ I cannot imagine if Patin 'direndangkan' =_=" Of course la gulai tempoyak ikan patin... But, that time around, I was unable to snap many photos, as my Uwan would feel annoyed and said, "Sudah-sudah la tu, Haaaaaaa....!" TETTT. Okey, Uwan. =_=" But I managed to snap these photos secretly...Photo buat dadih, pun tak sempat tangkap..... :( Uwan no longer can tolerate my.... 'paparazziness.' 

 Ingredients. See, no secrets...

 Ting! Dah siap... But I forgot to put in 'Asam Keping' Tett.. Uwan, The Sifu bising.. Oops...

Dua 'seprah' okay! Dalam 20+ orang! Alhamdulillah!

P/S: Takziah kepada Mak Ndak on the passing of her beloved mother. Buka puasa hari tu was the last time we berbuka with her together. May her soul rest in everlasting peace. Amin. Al-fatihah.

4 comments:

nome said...

wahhh mudd terer masak ler...byk gilos cilis...sure pedas berasap2...akak super likey la pedas2 nih...thumbz up!

Teacher Nuha said...

mmg t'tgu2 post 1st ramadhan in temerloh.. tp saya hanya mampu telan air liur & rase cemburu :(

Mudd said...

errr...masak kat sana kita okey..sbb tukang rase yg final ialah nenek kita..hahahahaha.. tak pedassss...just nice..sbb dah letak tempoyak.... :) tp pedas sikit la dari biase..hehe..sbb kta pun hantu pedassssssss :)

Mudd said...

olooooo...jgn la cemburu...nanti raya kita jumpe ye... :) I mish you!!!!