Friday, March 20, 2015

Oh My Ankle!


Memang dulu, kini dan selamanya...Aku dan kaki memang sentiasa dilanda kecederaan.. Ligamen koyak, terseliuh, bengkak, plantar faciitis, etc  -_- 

In fact, ligamen buku lali aku dulu koyak for the first time when I was 8 years old gara-gara naik beskal macam pelesit time turun bukit.. Cari penyakit namanye.... Tettt~

Anyways, I've sprained my ankle last Sunday. Sudahlah tergolek, kaki terlipat ke belakang, terseliuh... Adoi..

Ikutkan hati nak jugak join the MHWH Run this coming Saturday... Haihhh.. Tapi...aku akuilah yang kaki ni tak sihat dan jangan nak berlagak hero. Kalau keadaan jadi lagi parah, baru nak menyesal buat ape kan.. Yelah, ikut hati, mati...So.. hati panas sikit la dari tadi deme-deme ni dok bersembang on meeting point, dalam wassep sifu-sifu semangat update itu ini...  Grrrrr~ 

Hopefully by 11th April 2015, my ankle is better and I can proceed with my Shape Run! Yeehaaa! Tengah cuba mempositifkan diri ni! Dalam hati siapa yang tahu. With heavy heart, I pass my running bib to my colleague. Kesian jugak kat mamat tu, kena run bib perempuan :P Hopefully he would wear skirt tomorrow.. :P Miaaaahahahaha.. 

Iyalah kaki, ko rest la kaki.......


p/s: Aku teringat Umi aku penah tegur ada satu hari tu mase kaki aku sihat.. Dia tegur lembutttt je, "Awak ni nak pakai kaki untuk berlari je ke, takde ke rase nak simpan untuk pakai pegi Mekah nanti...." 
Dushhh~ *ouch*

No comments: