Sunday, March 22, 2015

Relax Kejap Barang 10 Saat..

Experience #1
Tadi dah selesai supper.. so nak balik dah la.. Pegi la kat kete & dengan confidentnye masukkan kunci kat pintu kete,tapi kete tak boleh unlock Eh, Apehal...? Cuba lagi kali kedua dan ketiga. Tak boleh jugak!! Dalam keadaan 85.7% panik & tak sure nak buat ape... titibe slow je member tegur.. "Hey..ni bukan kereta ko laaa.." Alaaaaa, nape kereta sama spesis bole plakkkk park sebelah-sebelah,bro..Apehal dah dua malam berturut-turut buat cerita bloopers ni..

Experience #2
Haru betul kat tol tadi pegi touch kad Mesra Petronas instead of kad Touch & Go...
Dalam kekabutan aku sempat menjeling cermin tengah aku tu, nak kaji tahap kesabaran driver kat blakang. Owh, brader kat belakang tu tengah perati je aku sambil dia isap rokok......

Experience # 3
Korang pernah tak mengalami masalah dengan remote control TV? Ade satu hari tu aku baru lepas masak breakfast, susah payah peluh-peluh..Ingat nak breakfast sambil tengok TV. Tapi, aku selalu bermasalah nak on TV, selalunye kuar screen biru. Macam-macam cara aku godek, jiwa rendah-diri kata "Call la adik ko tanye macam mane..." Tapi Ego mengatasi segala. Maka, aku tengoklah cerita 'blue' sampai abis scramble egg & roti tu. Padan lah sangat dengan muka ko, Mudd.. -_-

Experience #4
Masih lagi di topic & tab yang sama, aku & remote control TV. So, tengah hari tu,  sebabkan aku nak lunch sambil tengok TV, aku dah tak tahan la, aku wassep jugak adik aku macam mana kekdahnye nak on TV ajaib tu. "Kak Ha kena tekan HMDI1" Owh, bloody-fish, satu step simple tu je aku miss! Dan BERJAYA!! Heh, extra sedap maggi kari aku tengah hari tu :) Si 'HAMDI" punye pasal!!! Biase ye ko!

Experience #5
Tengah memandu secara toma'ninah gara-gara jalan raya 'padat-merayap.' So, di kala macam ni, itulah peluang untuk ko menjengah 'jiran-jiran' memandu yang lain.  Bukan nak busy body, kadang-kadang saje nak kill the time yang bosan tu. Sekali, bila driver kereta sebelah nyanyi penuh perasaan macam masuk AF............. Aku pon tukar plan la, pura-pura pandang tayar kereta dia... Kongkonon, kaji rim kereta dia, bunga tayar, etc... =_="

Oke, dah! 
5 je dulu....
Lain tahun aku up lagi.....
"Ish, ish, ish..Mokde..Mokde.."
This is my nephew Sirhan Abraqi! :P 

p/s: Kadang-kadang aku terpikir, dalam keturunan aku ke, time mak aku ngandung dia banyak tengok cerita "3 Stooges" ke... Tahyul... aku la mencipta kekalutan dalam diri & kecelaruan dalam hidup, jangan nak salahkan orang lain. Anggap aje the bright side of my story ni sebagai hiburan untuk orang-orang kemurungan....Miaahahahaha~

No comments: