Monday, June 21, 2010

So Unlucky Me

Indeed, malang itu memang tak berbau, tak berbunyi, tak ada warning dan tak juga memilih orang, hari & waktu.*sigh* Yesterday, my 'baby' was hit by a car. Accident lagi! This is my 5th time! Walaupun Kancil je yang langgar tetapi dek kerana impak maksima kancil tu, bersepai nombor plate! Boot keta pun kemek! Adoi, berkecai sungguh hati ni bila tengok kadaan kereta. The weather was so hot and sunny and Car Wash pun seakan-akan memanggil my car to go there. Walaupun keadaan di Car Wash agak sesak, but I still want to send my car there. Seriously banyak giler kereta tengah queue, more than 3 cars! So I queued up to wait for my turn and I was meant to park my car behind the Kancil. I saw the whole incident from the very beginning! The washer took the car key from the owner, he walked to the car, started the engine, and the moment he changed the gear, kereta itu dengan kepantasan satu kali kelipan mata, telah melekap to my Kelisa. I saw that car moving towards me and I can't even think or do anything as everything was happening so fast! But I remembered screaming like God knows. It took me a while to recover and realize, before I turned off my engine and went out of my car. To my surprise my engine still on and functioning. Kereta pun still boleh gerak, slowly and merempit is totally a no-no. Memang carik pasal la nak merempit di kala sebegini. Anyways, the Car Wash owner agreed to bear the cost. He said, this would be his 5th case this month, his worker caused customer's car to be involved in the accident. He said semua kena potong gaji mereka. Kesian pun ada, tapi nak buat macam mana kan. However, I would need to bring my car to my mechanic. And his workshop is at Subang 2 Industrial Area. Dekat kan? My mission tomorrow is to drive my car to my office, get a friend to tail me to the workshop, and leave my car to the experts ;p. Need to bring along a friend so that I can go back to my office. Siapalah agaknyer si Baik Hati yang akan tolong tu ye.. Am in a dangerous mission but Insyaallah, I pray for everything goes well. Cobaannya weekend kali ni. *sigh*

No caption can describe the condition and situation. Am so sorry la my dear CLK :(

Inilah Kancilnya! Rilek je kadaan kereta ni kan.

My plate number....bersepai....seperti hati ku.... :(

Kasut sekadar hiasan...

p/s: The driver or the car yang kena mandi bunga nih? *haihh*

4 comments:

Khalisa Ridzuan said...

both! hahaha.no lah.eh ko cuci kat mana ni?taknak la aku terdatang car wash tu kalau aku tau di mana.hahaha.kesian.takpe..dugaan nk ke tmpt baru maybe?heeeeeeeee ;p

Mudd said...

wakakakkkakaka... mungkin!!! ;p kat bandar sri permaisuri.....huh..kalau org tu tau aku kuarkan kat sini..sure dia marah aku.. ;p

ezreen said...

adakah diriku si baik hati? ;)

Mudd said...

ya...dirimulah yg baik hati... ;p