Friday, September 3, 2010

The Last Ramadhan on Friday..

I've been wondering....
Have I done enough in this sacred month?
Will I be the same person?
Even after Ramadhan month?


Ya Rahman Ya Rahim
Aku bersyukur kepadamu
Aku masih hidup hingga ke hari ini
Hari terakhir Ramadhan pada hari Jumaat
Bukakanlah hatiku untuk sentiasa berdoa kepadaMu
Kabulkanlah doa-doaku, Ya Allah


Ya Ghoffar Ya Ro'uf
Adakah dosa-dosaku diampunkan?
Dosa-dosa ahli keluargaku dan sahabat-sahabatku?
Aku ini hambaMu yang penuh dosa
Aku ini hambaMu yang sehina-hinanya
Aku bersyukur kau mengizinkan aku berada di sini
Di bulan Ramadhan ini, Alhamdulillah

Ya Baari' Ya Haadi
Panjangkanlah umurku
Sehingga ke akhir Ramadhan
Panjangkanlah umurku Ya Allah
Panjangkanlah umur kami semua Ya Allah
Semoga aku berjumpa Ramadhan tahun depan
Dan Ramadhan yang seterusnya, InsyaAllah

Ya Dzal Jalali Wal Ikram
Aku bercita-cita besar
Jika ada rezekiku Ya Allah
Izinkanlah aku berada di rumah Mu
Di dalam bulan Ramadhan
InsyaAllah, Kau panjangkanlah umurku, Ya Allah


Wassallahua'la Saiyidina Muhammad Wa A'la Alihi Wasahbihi Wassalam Walhamdulillahi Rabbil A'lamin.

No comments: