Thursday, December 23, 2010

MALAKOFF is On...

Yeah, my 'Solo Project' is accomplished! Alhamdulillah.... Kalau tak kuat semangat, memang jadi 'warm-warm chicken shit' je la. I collected my t-shirt a day before the event at Jaya One, PJ and for the first time, I received green colored t-shirt? slalunya putih or hitam.. Maybe support green earth kot... :) Or maybe bukanlah byk kali sangat participate pun. Once in a while je.. :P


I took this photo from my tee :)

Anyways, I left my house at 6.45 am and arrived at the 'scene' 15 minutes later. Selamba je park tepi jalan, mane ntah :P, so I had to walk a lot, to get to Bukit Kiara via Gate A Entrance. Dah considered warm up jugak tu, hehe... So, as usual, lari, lari jugak... Gamba tetap amik.



The road around 6.50 a.m.




This is the route, 7km just run one round, for 14km, they need to run this route twice.
To me, the route memang 'mintak nyawa' la, baru lari tak sampai 1km, dah terus ada bukit! Altogether got 3-4 hills, or maybe more, tak sempat kira dah..

Apepun I still can't believe that I've participated in this event. Haha.. Though I came alone, but I met one sweet girl, her name is Ila :) Before the event yet to start, kitaorang dah pose bergambar macam dah kenal 18 tahun :P Siap tukar-tukar no handphone. Start je lari, kami membuat haluan masing-masing, biaselah I will run follow my pace :)






Hehe, ni wajah-wajah sebelum lari, semangat la bley senyum lagi....

As I mentioned earlier, the route memang mintak nyawa, I feel like quitting half way. But I just shut the negative thoughts and sing in my mind, Just keep runing, Just keep running, Finding Nemo tune.. Apepun my rekod berlari tetap sama macam Putrajaya Night Run, I finished the 7km run exactly 1 hour. My new friend Ila finished within 30 minutes aje! Wuuuu, wa cakap lu....... I thought after running I just wanted to go home, sekali tengah amik goodie bag, Ila called and ajak to 'catch our breath' first. Wah, terharu :P



Ahah, this is the Mintak Nyawa Hill :P Antara suasana 'mendaki'..... Tengok kat gamba ni pun titibe rase mengah. Wakakakaka...


Akhirnyaaaaaa.... Erm tapi rasenye organizer ni hang the banner terbalik laaa..... Hmm..


I forced myself to smile... Penat sampai rase disoriented kejap... Maybe sebab the route banyak bukit, so jadi twice penat dari biase....


Ahah, tu dia, pose '30 minutes only' :)


Actually I got the cert also, tapi dah letak dalam plastic bag, malas nak keluarkan :P

So sambil-sambil tarik nafas, tengok permandangan padang kuda, erm, betul ke my term tu? But me the funny part was, they put all of the goodies, inside a plastic bag...... so meleset la jangkaan awal, bukanlah derang go for green earth kot.. Lepas tu, boleh pulak ade free flow food, menu dia Mee Mamak, Cendol, Roti Jala & Kari..... macam defeat the purpose of running.. hmm.. And taufufa & cut oranges, yang ni not so bad la.. So I just grabbed the oranges & taufufa and tapau mee mamak for 'orang rumah' :) Tapi taufufa pun suap 2 kali je, tak larat nak makan pun. Huhu.. Anyways, I bumped into my colleague's cousin and her husband, mase kat Putrajaya Night Run pun terserempak jugak :) And..ada jugak terserempak dengan runner yang attract our attention.


My colleague's cousin with her husband :)


Santarina, siap ade loceng! Sepanjang dia lari, I feel like Santa Clause is comingg... :) Tapi gambar kabur, my hand was shaking while taking this photo.. :p


Okay, there were a bunch of men wearing sarong and run in it! 14km pulak tu. Fuhh....


I like her tee, according to Ila it seems that in the previous Marathon, there are a group of people wearing this 'Undilah Cap Ayam' t-shirt. But somehow, only one 'terlepas' at this Malakoff Run :P







Finally...it's time to go OFF.. :p

Tapi, tak habis macam tu je. Nak jadi cerita, me and Ila went through the wrong exit gate. We didn't realized that there are two entrance, A & B. We came from A but we went out through B Gate. Dah jalan half-way, baru rase, eh, jauhnya.. So soal siasat sedikit sebanyak, tanye pak guard, mak guard.... FYI, if you refer back to the route map, Gate A and Gate B, is quite far...We felt that we had already run for 10km! Akhirnya berjaya!! Wah, nak balik pun boleh sesat, ye... Rase sebab penat sangat..hehe....


Haa...kat sinila I've parked my car.. Kesian dia dah tinggal sorang-sorang kat situ...
Let's go homeee.......Nasib baik drive kereta auto........

No comments: