Thursday, December 23, 2010

O.M.K.. (Oh My Knee....)



Yesterday I played futsal as per my normal Wednesday night schedule. But 'you cannot smell bad luck; , I've collided with one of my team mate, Eli and somehow, I fell hard and hit my left knee to the pitch ground. Dah la terhentak, terseret pulak tu, nyaris terlentang. At first I felt numbness on my knees, pastu rasa panas giler kat lutut tu. But I just ignored and continue playing. However, towards the end of the game, my knee started to swell. Dah tak betul dah jalan, terhencot-hencot, nasib jadi gollie, tak banyak sangat kena lari. So, I sat down at the bench and started to check out the condition of my knee, alamak dah merah la.. Dah berdenyut-denyut dah. Adei.. At home, I immediately apply ice on my knee. Siap my little Tasya, yang tak tido lagi though dah nak pukul 11 malam tu, so shocked to see me limping. "Hah, 'Uncle' Mudd, what happened?" she asked. FYI, lately Tasya selalu confused to call my name since Lisa's brother is called 'Mudd' also. So, I just bear with her la, if she calls me 'uncle'. Haha.. Anyways, I replied that I fell while playing ball. You know what she said, "Mudd, sit, Caca help you," sambil pegang....Yoko Yoko... HAHAHAHAHA... so cute... She applied the Yoko Yoko to BOTH of my legs okay, special treatment dia bagi. :P I love you celots, Caca... Akhirnya, last night, I had to solat duduk.... :( Hmm, baru je past few days borak with Montserrat about his leg injury sebab futsal..

The next morning, bangun-bangun terus carik ais, tuam la barang 2-3 minit, kaki cramp sikit and limping still. Pergerakan pun terbatas. Since pergi kerja naik LRT & Monorel, time tu baru terasa sakitnya kakiku, banyaknye tangga nak didaki... :( I brought along the 'gel based' ice pack to office to tuam my knee. But I still feel discomfort. Farha replied my sms, 'Pergi klinik, Mudd.' Lily bersungguh-sungguh, "Awak, pegi la klinik, pergi la panel kita yang dekat-dekat dengan ofis." Ezreen pulak, 'Babe, you jangan main-main, ingat ape jadi kat Zack.' Titibe dapat gtalk chat dari Zack, 'I heard about your knees..You better go to the clinic asap..' "Kak Ha, pegi klinik la, ade orang teman tak, pegi dengan sapae" my brother Nabil tanye. "Kalau awak makan 'Vitaking' esok pun dah boleh baik, " Of course itu suggestion dari Kak Liza. Acu yang jauh di sinun pun sempat melawak menghiburkan hati. Normy pun bertanye khabar.. Wah, terharunya...Tapi Shayna lagi best, when I told her what happened to my knee sepantas kilat dia jawab, "Madi, cepat terus pergi HOSPITAL." Wah, hospital terusss :) Kekekeke... Tq korang, you guys so thoughtful.

Kebetulan my collegue Halim pun tak sihat, so we went to the clinic together later after lunch hour. We filled up forms and waited our name to be called. The nurse called my name, ladies first kot.. Yang bestnye, doktor tu quite thorough and very detail! Kelakar pun ye....

Doctor Detail Yang Kelakar: So, what's up?

Mudd Sakit Lutut: I played futsal last night and I fell. I hit my knee quite hard.

Doctor Detail Yang Kelakar: May I know what was the time when you fell. (Whaa..?)

Mudd Sakit Lutut: (Blur) Aaa, Around 8.15 pm...

Doctor Detail Yang Kelakar: So you played futsal, and fell, around 8.15 pm.... (mumbling while jotting down in). So, did you continued playing.

Mudd Sakit Lutut:
Yes, until the game almost ended because I started to feel pain.

(DDYK still jotting down the info, giler kentang khusyuk)

So he asked me to lay on the bed and check the condition of my knee. He even checked my another knee.

Doctor Detail Yang Kelakar: So, you're the 'hardcore' futsal player eh? You're quite active, any other sports?

Mudd Sakit Lutut: Where got hardcore, doctor. I always play moderately. Yeah, I love to jog, and if got chance, I will join the marathon, in fact, I just joined last Sunday.

(DDYK angguk-angguk, gayanya paham benor la my favorite sports, hahahaha...)

Doctor Detail Yang Kelakar: It seems that your ligament and bone bruises sikit la. So , I'm going to give you some medicine, make sure you habiskan, ubat sapu, ubat bengkak... (Mumbling lagi, I couldn't understand dia cakap ape) AND MAKE SURE YOU REST WELL and no futsal for the time being (titibe suara dia kuat, aku nak tergelak laaa at the same time panic.. No Futsal?? Desyum..Desyum...rase macam kena tumbuk)

Mudd Sakit Lutut: (Try to control my panic) Okay... how long I cannot play futsal ye, Doctor?

Doctor Detail Yang Kelakar: At least 2-4 ....(mumbling lagi! Ape la ko cakap aku tak dengar! but I quickly asked him...)

Mudd Sakit Lutut: 2-4 weeks?

Doctor Detail Yang Kelakar: NO.....

Mudd Sakit Lutut: 2-4 MONTHS???? (I swear I did screamed to the DDYK...pfft)

Doctor Detail Yang Kelakar: Aiya, No laaa.. 2-4 days only, but to be safe, make it a week...
Don't jog, just brisk walk for the time being

Mudd Sakit Lutut: (I gave my 8 harkat laugh and he tepuk his dahi sebab I was so panic tadi) Yayy, so I can play my futsal next Wednesday la kan???

Doctor Detail Yang Kelakar: Erm......can.. but make sure warm up and warm down properly..then you shall be fine..(Tolonglah percaya korang, dia jot down suggestion dia tu on the card...adei la doc..)

Mudd Sakit Lutut:
Okay, TQ doctor. (Bersiap sedia bangun untuk keluar)

Doctor Detail Yang Kelakar: WAIT..(alamak apehal pulak, berubah hati ke) This Halim boy ni your friend?

Mudd Sakit Lutut: Yes, he's my colleague.

Doctor Detail Yang Kelakar: Okay, call him in ya. TQ.. (Chehhhh!)

Adoi laaaa DDYK......You've made my day la doc.. hahahaha...

Apepun..........Oh, My Knee............

p/s: DDYK tu dah macam Daddy Yankee pulak..wakakakkakaa...

4 comments:

Khalisa Ridzuan said...

mak aiii..udah2 la tu...seminggu aku rs xckup..bgla 2 minggu ke ape.bg elok.kaki tu penting.kang sakit susah...huhu.aku rasa aku mmg kene quit futsal kang nk kawin ade lak yg cedera.wpun lmbt lg.hahah.

bagus gile doctor tu. i like.bukan mcm klinik panel doc lee tak smpai 5min dia cek aku.aku tgu berminit2.hampagas!

Mudd said...

hmmm...for 2nd thought.....yeah..u r so right..sbb....lutut aku baru rase sakit....berdenyut...:( maybe...aku pun tak lama lagi kena 'gantung' asut....*sigh* sbb all this while dah dapat 'petanda' n warning...tp..aku yg degil..... :( haih.... kena pikir cook cook nih...

deasa said...

normi baca entri ni kat opis hari tu..
sampai tegelak2 part DDYK tu mudd :P

apapun,stop la dulu futsal..
bak kata dekat gtalk tadi
'kaki tu, lama lagi nak guna'

Mudd said...

wakakakakakakaka....bak kataku dlm gtalk..ku suka phrase mu itu.....

dengan berat hati.. akhir tahun menutup tirai dengan menarik diri..dari futsal...